Všeobecné obchodní podmínky

1. Úvod

1.1 Provozovatel služeb

  • Provozovatelem služeb je Ondřej Adam - Pohlídám tě, osoba samostatně výdělečně činná (OSVČ), se sídlem: Františka Hamzy 2477, Pelhřimov, 393 01 , IČO: 22160191, zapsaná v živnostenském rejstříku vedeném u Městského úřadu Pelhřimov

    1.2 Kontaktní údaje

    • E-mail: pohlidamte@gmail.com

    • Telefon: 775 371 822, 732 316 999

    • Webové stránky: pohlidamte.cz

    1.3 Definice služeb
    Tyto obchodní podmínky upravují poskytování služeb hlídání a péče o psy, které provozovatel nabízí. Zákazníci, kteří využívají tyto služby, se řídí těmito podmínkami. VOP platí pro všechny zakázky uzavřené mezi provozovatelem a zákazníkem prostřednictvím webových stránek, telefonického kontaktu nebo osobního sjednání.

1.4 Právní rámec
Provozovatel poskytuje služby v souladu s právními předpisy České republiky, zejména podle:

  • Občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.).

  • Živnostenského zákona (zákon č. 455/1991 Sb.).

1.5 Smluvní vztah

  • Smluvní vztah mezi provozovatelem a zákazníkem vzniká na základě uzavření zakázky (objednávky služby) prostřednictvím online rezervačního formuláře, telefonicky nebo osobně. Objednáním služby zákazník potvrzuje, že souhlasí s těmito všeobecnými obchodními podmínkami.

  • Provozovatel poskytuje služby péče o domácí mazlíčky, zejména hlídání psů, venčení a související služby.

1.6 Způsob uzavření smlouvy

  • Objednání služby hlídání psa je považováno za návrh na uzavření smlouvy. Smlouva je uzavřena okamžikem přijetí objednávky ze strany provozovatele, a to buď písemně (e-mailem), telefonicky, nebo jiným vhodným způsobem. Provozovatel se zavazuje k poskytování služby dle sjednaných podmínek.

2. Popis služeb

Naše služby zahrnují jednorázové a dlouhodobé opatrování mazlíčků na pozemku zákazníka, případně ubytování mazlíčka u jednoho z hlídačů. Služby zahrnují:

  • Venčení psů, koček a dalších domácích zvířat

  • Doplnění krmiva a vody

  • Úklid exkrementů

  • Podání léků (pokud je potřeba)

  • hraní si s mazlíčky

  • Další služby dle individuálních požadavků zákazníků

Výhody našich služeb:

  • Klienti mohou v klidu vyrazit na dovolenou a nechat svého pejska v dobrých rukou.

  • Naše služby umožňují více času na jiné aktivity pro časově zaneprázdněné klienty.

3. Ceny a platby

Ceny našich služeb jsou uvedeny v platném ceníku na našich webových stránkách. Platby přijímáme zpravidla předem.

Platby akceptujeme:

  • přes QR kód uvedený na webu, či zaslaný přímo zákazníkovi

  • prostřednictvím hotovosti v českých korunách

  • Bankovním převodem

Zálohy:

  • Přijímáme zálohu v plné výši předem

  • U dlouhodobého opatrování lze dohodnout pravidelné platby dle individuální domluvy

4. Rezervace a storno podmínky

Rezervace:

  • Probíhá vyplněním online dotazníku na našich webových stránkách a následným potvrzením ze strany Poskytovatele služby, tedy firmou Pohlídám tě

  • Alternativně také po telefonu nebo e-mailem, bez využití formuláře na webu

Storno podmínky:

  • Rezervace lze zrušit bez storno poplatku nejpozději 12 hodin předem

  • V případě mimořádných okolností lze zrušit kdykoli, je však nutné kontaktovat zprostředkovatele služeb

  • Pokud byla služba již zaplacena, vrátíme peníze na bankovní účet nejpozději do 14 pracovních dnů, zpravidla však během několika pracovních dnů

5. Odpovědnost a pojištění

5.1 Odpovědnost poskytovatele služeb

  1. Péče o psa během hlídání
    Poskytovatel (firma) se zavazuje poskytovat odpovídající a profesionální péči o psy, kteří jsou mu svěřeni na hlídání. Poskytovatel zajistí, že pes bude v bezpečném a přátelském prostředí, a poskytne mu přiměřený prostor, krmivo, vodu a pohyb v závislosti na předchozích domluvách s majitelem psa.

  2. Bezpečnost psa a péče
    Poskytovatel nenese odpovědnost za úrazy nebo onemocnění psa, pokud k nim došlo v důsledku náhlé nebo neočekávané události, která nebyla zaviněna provozovatelem (např. neočekávané reakce psa, počasí, agrese jiného psa). Poskytovatel bude podnikat veškeré možné kroky, aby zajistil bezpečnost a zdraví psa, avšak některé události mimo kontrolu nelze vyloučit.

  3. Pojištění odpovědnosti
    Poskytovatel je pojištěn pro případ škod, které mohou vzniknout v průběhu poskytování služby hlídání psů. Pojištění kryje jak škody na majetku, tak újmy na zdraví způsobené třetím osobám. V případě, že dojde ke škodě kryté pojištěním, poskytovatel se zavazuje tuto skutečnost neprodleně nahlásit pojišťovně a informovat zákazníka o dalším postupu.

  4. Omezení odpovědnosti
    Poskytovatel není odpovědný za jakékoli následky, které mohou vzniknout v důsledku chování psa, pokud zákazník nepravdivě uvedl důležité informace o zdravotním stavu nebo chování psa. Zákazník je povinen sdělit všechny relevantní informace, které by mohly ovlivnit bezpečnost a péči o psa (např. agresivní chování, zdravotní problémy).

5.2 Odpovědnost zákazníka

  1. Zdravotní stav psa
    Zákazník je odpovědný za to, že pes je v době předání poskytovateli zdravý, bez známek infekčních nebo jiných přenosných nemocí, a má všechna potřebná očkování (např. proti vzteklině). Pokud dojde k onemocnění psa během hlídání, které má původ v nepravdivě uvedených informacích o jeho zdravotním stavu, zákazník nese veškerou odpovědnost za případné škody nebo léčebné náklady.

  2. Chování psa
    Zákazník odpovídá za chování psa před i během hlídání. Zákazník musí provozovateli poskytnout pravdivé a úplné informace o povaze psa, včetně případných agresivních sklonů, strachových reakcí nebo jiných problémů s chováním. Pokud pes během hlídání projeví agresi vůči jiným psům nebo osobám, zákazník nese odpovědnost za případné škody.

  3. Materiální škody způsobené psem
    V případě, že pes zákazníka způsobí materiální škody (např. zničení vybavení, poškození cizího majetku) během hlídání nebo venčení, zákazník se zavazuje tyto škody uhradit. Poskytovatel nenese odpovědnost za takové škody, pokud byly způsobeny chováním psa, které nebylo dopředu oznámeno.

  4. Souhlas s léčbou
    V případě, že pes během hlídání onemocní nebo utrpí zranění, poskytovatel podnikne nezbytné kroky k zajištění péče o psa. Zákazník tímto souhlasí s tím, že poskytovatel může, v naléhavých případech, kontaktovat veterináře a zajistit potřebnou lékařskou pomoc na náklady zákazníka.

5.3 Reklamace a náhrada škody

  1. Postup při reklamaci
    V případě, že zákazník není spokojen s poskytnutou službou, může podat reklamaci písemně na e-mailovou adresu provozovatele do 7 kalendářních dnů od ukončení služby. Provozovatel se zavazuje reklamaci vyřešit do 14 dnů od jejího obdržení a informovat zákazníka o výsledku šetření.

  2. Náhrada škody
    Pokud dojde ke škodě na majetku nebo zdraví psa, která byla způsobena zanedbáním povinností poskytovatele, zákazník má právo požadovat náhradu škody. Poskytovatel bude tuto škodu kompenzovat v rámci platných právních předpisů a ve spolupráci s pojišťovnou.

6. Podmínky pro psy

  • Pes (jiné domácí zvíře) musí být v takovém zdravotním stavu, aby byl schopný být doma sám v době naší nepřítomnosti

  • Pes (jiné domácí zvíře) nesmí být agresivní na lidi, pokud je agresivní na jiné psy, je potřeba nás o tom předem informovat

  • Naše služba zahrnuje návštěvy mazlíčka u klienta, případně opatrování mazlíčka u hlídače doma, nikoliv nonstop péči

Požadavky na klienta:

  • Krmivo pro psa

  • Zdroj pitné vody

  • Léky, pokud pes nějaké bere

  • Hračky pro psa

  • spolupráce týkající se předání klíčů od pozemku/bytu/domu atp. a také u mimořádných událostí, jako např. náhlé zhoršení zdravotního stavu zvířete

7. Práva a povinnosti zákazníka

7.1 Práva zákazníka

  1. Právo na bezpečnou péči o psa
    Zákazník má právo na to, aby jeho pes byl v době hlídání umístěn v bezpečném prostředí, které odpovídá standardům pro péči o domácí mazlíčky. Poskytovatel se zavazuje zajistit bezpečnost psa a dbát na jeho zdraví a pohodlí po celou dobu trvání služby.

  2. Právo na pravdivé informace o průběhu hlídání
    Zákazník má právo být pravidelně informován o stavu svého psa během hlídání. Poskytovatel se zavazuje poskytovat aktualizace, fotografie nebo jiné informace podle předchozí dohody se zákazníkem (např. denní zprávy nebo aktuální fotky z procházky).

  3. Právo na kontrolu psa
    Zákazník má právo kdykoli během hlídání kontaktovat poskytovatele a požádat o informace o svém psu. V případě potřeby má zákazník právo po domluvě navštívit poskytovatele a zkontrolovat stav psa.

  4. Právo na reklamaci služeb
    Zákazník má právo podat reklamaci v případě, že není spokojen s kvalitou poskytovaných služeb nebo pokud má pocit, že nebyly splněny všechny dohodnuté podmínky. Reklamace musí být podána písemně (e-mailem) do 7 dnů od ukončení hlídání, jak bylo zmíněno v bodě 5.3.

7.2 Povinnosti zákazníka

  1. Poskytnutí přesných informací o psu
    Zákazník je povinen poskytnout poskytovateli pravdivé a úplné informace o zdravotním stavu, chování a stravovacích návycích svého psa. Zákazník musí sdělit, zda má pes speciální požadavky, alergie, agresivní sklony nebo jakékoliv zdravotní komplikace. Tato informace je nezbytná k zajištění správné péče.

  2. Zajištění potřebných očkování
    Zákazník musí zajistit, aby pes byl řádně očkován, zejména proti vzteklině, a nebyl nakažen žádnými přenosnými nemocemi. V případě, že pes není očkován nebo trpí nějakou nemocí, je zákazník povinen tuto skutečnost předem oznámit poskytovateli.

  3. Včasné předání psa k hlídání a jeho vyzvednutí
    Zákazník je povinen předat psa poskytovateli v dohodnutém termínu a místě. Stejně tak je zákazník povinen vyzvednout psa po skončení služby v dohodnutém čase. V případě prodlení při vyzvednutí psa může poskytovatel účtovat poplatek za další čas strávený péčí o psa. Zákazník je povinen zajistit přístup k místu, kde bude pes hlídán (např. klíče od bytu/domu)

  4. Odpovědnost za škody způsobené psem
    Zákazník nese odpovědnost za veškeré škody, které jeho pes způsobí během hlídání (např. škody na majetku, poškození vybavení nebo útoky na jiné psy). V případě, že pes poškodí majetek poskytovatele nebo třetí strany, je zákazník povinen uhradit vzniklé škody.

  5. Poskytnutí potřeb pro psa
    Zákazník je povinen poskytnout poskytovateli všechny potřebné věci pro hlídání psa, jako jsou krmivo, léky, oblíbené hračky nebo specifické potřeby, které pes vyžaduje (např. speciální obojek, pelíšek). Pokud zákazník neposkytne tyto věci, poskytovatel nenese odpovědnost za případné komplikace spojené s absencí těchto předmětů.

  6. Informování o změnách
    Zákazník musí včas informovat poskytovatele o jakýchkoli změnách týkajících se psa, například o změnách v jeho zdravotním stavu nebo chování, které by mohly ovlivnit hlídání. Pokud se pes stane agresivním nebo neovladatelným, zákazník je povinen informovat poskytovatele bez prodlení.

7.3 Změna a zrušení objednávky

  1. Změna termínu hlídání
    Zákazník má právo požádat o změnu termínu hlídání, pokud tak učiní alespoň 24 hodin před sjednaným začátkem hlídání. Poskytovatel se pokusí vyhovět žádosti o změnu, pokud je to možné, ale nezaručuje, že nový termín bude k dispozici.

  2. Zrušení objednávky
    Zákazník může zrušit objednávku hlídání kdykoli před začátkem hlídání. V případě zrušení méně než 24 hodin před plánovaným začátkem může poskytovatel účtovat storno poplatek ve výši 50 % celkové ceny služby.

  3. Odmítnutí služby poskytovatelem
    Poskytovatel si vyhrazuje právo odmítnout hlídání psa, pokud zákazník neposkytne pravdivé informace o psu, pokud pes vykazuje nebezpečné nebo agresivní chování, nebo pokud se ukáže, že pes trpí infekční nemocí či jinou závažnou zdravotní komplikací, o které nebyl poskytovatel předem informován.

8. Změny a aktualizace

Podmínky a pravidla mohou být čas od času aktualizovány. Klienti budou informováni o změnách prostřednictvím webových stránek, kde budou aktuální podmínky zveřejněny. Je doporučeno pravidelně kontrolovat aktualizace.

Pokud nastanou změny v VOP, na domovské stránce bude viditelné informace o této změně.

9. Řešení sporů

9.1 Mimosoudní řešení sporů

  1. Snažení se o smírné vyřešení
    V případě jakýchkoli sporů mezi poskytovatelem a zákazníkem, které vyplývají z této smlouvy, se obě strany zavazují nejprve pokusit o smírné vyřešení sporu. Zákazník by měl kontaktovat poskytovatele prostřednictvím e-mailu nebo telefonicky, aby se pokusil vyjasnit situaci a najít řešení.

  2. Způsob komunikace
    Zákazník může zaslat svůj podnět či reklamaci na kontaktní e-mail uvedený na webových stránkách poskytovatele. Poskytovatel se zavazuje odpovědět na podnět v přiměřené lhůtě (např. do 14 pracovních dnů).

  3. Mimosoudní řešení sporů (ADR)
    Pokud se spor nepodaří vyřešit smírně, má zákazník právo využít služeb mimosoudního řešení sporů prostřednictvím organizací, které se specializují na řešení spotřebitelských sporů (např. Česká obchodní inspekce, Sdružení českých spotřebitelů).

9.2 Soudní řešení sporů

  1. Příslušnost soudu
    Pokud nedojde k mimosoudnímu vyřešení sporu, bude spor řešen příslušným soudem v souladu s platnými právními předpisy. Obě strany souhlasí, že příslušným soudem pro vyřešení jakýchkoli sporů je soud v místě sídla poskytovatele.

  2. Platné právo
    Na tuto smlouvu a vztahy mezi poskytovatelem a zákazníkem se vztahují právní předpisy České republiky.

10. Ochrana osobních údajů (GDPR)

10.1 Shromažďování a zpracování osobních údajů

  1. Rozsah zpracovávaných údajů
    Poskytovatel zpracovává pouze ty osobní údaje zákazníků, které jsou nezbytné pro poskytnutí služeb hlídání psů a pro splnění právních povinností. Mezi tyto údaje patří zejména:

    • Jméno a příjmení,

    • Adresa,

    • Telefonní číslo,

    • E-mailová adresa,

    • Údaje o zdravotním stavu a chování psa (pokud je to relevantní pro poskytování služeb),

    • Další údaje nezbytné pro uzavření smlouvy a poskytování služeb.

  2. Účel zpracování osobních údajů
    Poskytovatel shromažďuje a zpracovává osobní údaje za účelem:

    • Realizace smlouvy o poskytování služeb (hlídání psů),

    • Komunikace se zákazníky v souvislosti s poskytovanými službami (potvrzení rezervace, informace o stavu psa během hlídání atd.),

    • Vystavení faktur a vedení účetnictví,

    • Plnění zákonných povinností (např. archivace daňových dokladů),

    • Zajištění ochrany práv a oprávněných zájmů poskytovatele v případě vzniku právních sporů.

10.2 Právní základ pro zpracování osobních údajů

  1. Plnění smlouvy
    Osobní údaje jsou zpracovávány zejména na základě uzavřené smlouvy o poskytování služeb mezi zákazníkem a poskytovatelem. Tyto údaje jsou nezbytné pro správné poskytování služeb.

  2. Oprávněný zájem
    Poskytovatel může zpracovávat některé osobní údaje na základě svého oprávněného zájmu, například pro ochranu svých práv při případných sporech, zajištění bezpečnosti a prevence podvodů.

  3. Plnění zákonných povinností
    Některé údaje jsou zpracovávány za účelem plnění zákonných povinností, jako je vedení účetnictví nebo plnění povinností dle živnostenského zákona.

10.3 Uchovávání osobních údajů

  1. Doba uchování osobních údajů
    Osobní údaje zákazníků jsou uchovávány po dobu nezbytnou pro splnění účelu, pro který byly získány. V případě údajů potřebných pro účetní a daňové účely jsou údaje uchovávány po dobu stanovenou zákonem (např. 10 let pro účetní doklady).

  2. Smazání osobních údajů
    Po uplynutí doby uchovávání osobních údajů, nebo pokud již není jejich zpracování nezbytné pro účely, pro které byly shromážděny, poskytovatel zajistí bezpečné smazání nebo anonymizaci těchto údajů.

10.4 Práva zákazníků v souvislosti s ochranou osobních údajů

  1. Právo na přístup
    Zákazník má právo požádat o informace, jaké osobní údaje jsou o něm zpracovávány, a jakým způsobem jsou tyto údaje využívány. Poskytovatel poskytne kopii zpracovávaných osobních údajů na žádost zákazníka.

  2. Právo na opravu
    Zákazník má právo požádat o opravu nepřesných nebo neúplných osobních údajů.

  3. Právo na výmaz (právo být zapomenut)
    Zákazník má právo požádat o výmaz osobních údajů, pokud již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny, nebo pokud zákazník odvolá souhlas se zpracováním, a není jiný právní důvod pro jejich zpracování.

  4. Právo na omezení zpracování
    Zákazník má právo požádat o omezení zpracování svých osobních údajů v případech, kdy napadá přesnost údajů, když je zpracování nezákonné, nebo když zákazník vznesl námitku proti zpracování.

  5. Právo na přenositelnost údajů
    Zákazník má právo získat své osobní údaje, které poskytl, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a předat je jinému správci.

  6. Právo vznést námitku proti zpracování
    Zákazník má právo kdykoliv vznést námitku proti zpracování jeho osobních údajů, které jsou zpracovávány na základě oprávněného zájmu poskytovatele.

  7. Právo na odvolání souhlasu
    Pokud je zpracování osobních údajů založeno na souhlasu zákazníka, má zákazník právo tento souhlas kdykoli odvolat.

  8. Právo podat stížnost u dozorového úřadu
    Zákazník má právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, pokud se domnívá, že jeho práva byla porušena nebo že jeho osobní údaje jsou zpracovávány nezákonně.

10.5 Předávání osobních údajů třetím stranám

  1. Zpracovatelé osobních údajů
    Poskytovatel může předat některé osobní údaje zpracovatelům, kteří mu pomáhají s poskytováním služeb (např. účetní firmy, IT poskytovatelé). Poskytovatel vždy dbá na to, aby tito zpracovatelé dodržovali vysoké standardy ochrany osobních údajů.

  2. Třetí strany
    Poskytovatel předává osobní údaje třetím stranám pouze v případech, kdy to vyžaduje zákon nebo je to nezbytné pro splnění smlouvy (např. poskytnutí údajů pojišťovně v případě škodné události).

10.6 Zabezpečení osobních údajů

  1. Technická a organizační opatření
    Poskytovatel přijímá veškerá potřebná technická a organizační opatření k ochraně osobních údajů zákazníků před neoprávněným přístupem, ztrátou, zneužitím nebo zničením. Mezi tato opatření patří například šifrování dat, zabezpečený přístup k databázím a pravidelné aktualizace zabezpečení systémů.

11. Závěrečná ustanovení

11.1 Účinnost obchodních podmínek

  1. Platnost a účinnost
    Tyto obchodní podmínky vstupují v platnost dnem jejich zveřejnění na webových stránkách poskytovatele. Zákazník je povinen se s těmito podmínkami seznámit před uzavřením smlouvy o poskytování služeb.

  2. Změny obchodních podmínek
    Poskytovatel si vyhrazuje právo měnit tyto obchodní podmínky. O změnách budou zákazníci informováni prostřednictvím e-mailu nebo oznámení na webových stránkách. Změny obchodních podmínek nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění, pokud není stanoveno jinak.

11.2 Souhlas se zpracováním osobních údajů

  1. Souhlas zákazníka
    Zákazník potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, a souhlasí se zpracováním svých osobních údajů v souladu s těmito podmínkami a platnými právními předpisy.

11.3 Rozdělovací ustanovení

  1. Neplatnost části podmínek
    Pokud se některé ustanovení těchto obchodních podmínek stane neplatným nebo nevymahatelným, nebude to mít vliv na platnost nebo vymahatelnost ostatních ustanovení. Neplatné ustanovení bude nahrazeno ustanovením, které nejlépe odpovídá účelu a smyslu původního ustanovení.

11.4 Kontaktní údaje

  1. Kontaktní informace
    Poskytovatel zveřejní na svých webových stránkách kontaktní údaje, na které se zákazníci mohou obracet v případě dotazů, připomínek nebo stížností. Tyto údaje zahrnují e-mailovou adresu, telefonní číslo a případně adresu sídla.

11.5 Celková dohoda

  1. Celková dohoda
    Tyto obchodní podmínky představují celkovou dohodu mezi poskytovatelem a zákazníkem týkající se předmětu smlouvy a nahrazují jakékoli předchozí dohody nebo ujednání, ať již písemná nebo ústní, týkající se stejných záležitostí.